De aap komt uit de mouw en de auto in.... - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Myrte Kars - WaarBenJij.nu De aap komt uit de mouw en de auto in.... - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Myrte Kars - WaarBenJij.nu

De aap komt uit de mouw en de auto in....

Door: Myrte, Mariel, Pieter

Blijf op de hoogte en volg Myrte

29 Maart 2006 | Tanzania, Dar es Salaam

Lieve vrienden!
Gastschrijvers.... (Mariel en Pieter)
We zitten nu in Dar es Salaam op het internet en lazen net alle reacties. Heel hartelijk bedankt!
Wij zijn net terug van zes adembenemende dagen in vijf Tanzaniaanse nationale parken. Het ene nog mooier dan het andere. Met Salim als reisgids in een Toyota vierwieldrive vanaf 's morgens half acht (!!!) tot laat in de middag. We hebben welgeteld een en dertig grote en minder grote dieren gezien, ontelbare prachtig gekleurde vogels en onvergetelijke landschappen. De reis is met stip binnengekomen in onze reistoptien aller tijden. Buitengewoon!!
Daarnaast hebben we alle tijd gehad om met Myrte te praten over haar ervaringen, om voorzichtig over de toekomst te spreken en om te genieten van elkaars gezelschap. Het was echt super, supermooi en het overtrof onze verwachtingen verre. Het is waar dat wij in Spanje prachtig wonen en dat het landschap geweldig is, maar Tanzania slaat alles met mijlen.
Goed, we zijn nu teruggekeerd in Dar es Salaam, hebben net gegeten en zijn min of meer badend in het zweet weer naar ons hotel teruggekeerd. Het is benauwend, drukkend warm, maar gelukkig is er hier airconditioning... (Toen we weggingen bleek dat Mariel nog niet helemaal aan de nieuwe omstandigheden gewend was, want ze vroeg of ze misschien een jas mee zou moeten nemen naar onze eetplek).
We hebben foto's gemaakt, die we zullen plaatsen zodra we terug zijn. Daarnaast zullen we leuke anecdotes vertellen.
Eentje nog aan het eind: tijdens onze laatste picknick, die we in onze auto hadden, sprong er onverwacht een aap onze auto binnen en roofde twee bananen weg, die hij vervolgens op ons dak op ging peuzelen. Daarnaast stond onze gids buiten iets te eten (een stukje kip) en dat werd hem in een duikvlucht uit handen gerukt door een roofvogel.
Heel veel liefs van ons allemaal.

• 29 Maart 2006 - 19:17

Oscar:

Vreselijk die klamme hitte daar he? Gelukkig hebben jullie airco. Ik ben erg benieuwd naar jullie reisverslag, P&M, ik bel als jullie terug zijn even over post voor die voor Myrte is gekomen.

• 29 Maart 2006 - 19:37

Maryciel:

wauw, al die beesten, misschien kom ik ook nog wel even langs!! heerlijk genieten jullie ! veel plezier daar , dikke kus maryciel

• 30 Maart 2006 - 06:13

Johanna, Ronald & Sterretje:

Geweldig dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Geniet er nog maar lekker van want het is zo weer voorbij. Met die apen hebben wij beleefd in Zuid Afrika een apart moment he? Af en toe chatten we met Dorus, wat erg gezellig is!!!

• 02 April 2006 - 07:49

Johanna, Ronald & Sterretje:

Lieve Myrte
    Volgens ons gaan Pieter en Mariel vandaag weer weg. Wat is dat snel gegaan he? Koester de leuke momenten met ze en voor je het weet zit je zelf ook weer in Spanje. Probeer nog te genieten van de laatste maanden.
    Liefs van ons