De conferentie! - Reisverslag uit Iringa, Tanzania van Myrte Kars - WaarBenJij.nu De conferentie! - Reisverslag uit Iringa, Tanzania van Myrte Kars - WaarBenJij.nu

De conferentie!

Door: Myrte

Blijf op de hoogte en volg Myrte

19 December 2005 | Tanzania, Iringa

Lieve allemaal,
Even een heel kort berichtje om te melden dat het goed met me gaat. We zitten momenteel midden in de East African Youth Conference en het is geweldig! Laura en ik hebben het echter ook geweldig druk en het komt er zo'n beetje op neer dat wij met z'n tweeën de hele conferentie goed laten lopen...
Er zijn ongeveer twee honderd jongeren van onder andere Uganda, Kenia, Zambia, Malawi en Congo en ik heb er een hele hoop vrienden bij!
Misschien ga ik in juni, als de school hier gesloten is nog een maand naar Zambia! Ik ben in ieder geval van harte uitgenodigd!
Morgen vertrek ik naar Dar es Salaam en overmorgen komt Oscar aan!! Ongelofelijk!
Ik hoop dat we nog wat van ons kunnen laten horen!
Heel veel liefs, Myrte

  • 19 December 2005 - 16:55

    Oscar:

    Je gaat ook echt niet naar Zambia, maar gewoon naar Groningen!!!! tot over 2 dagen, x

  • 19 December 2005 - 18:38

    Tineke/Douwe/Emile:

    Lieve Myrte,
    Wij wensen je hele fijne Kerstdagen en een voorspoedig, gezond 2006 toe. Ook heel veel plezier met Oscar en een mooie tijd in 't vooruitzicht.
    Wij gaan met z'n drietjes naar Italië. Daniël en Christa blijven de thuisbasis beschermen (kippen, een nieuwe Twieti2 van Emile en het huis).
    Hartelijke groet van ons allen.

  • 19 December 2005 - 19:07

    Johanna & Ronald:

    Wat geweldig Myrte dat je het nog steeds zo naar je zin hebt en dat je zlefs plannen hebt om het een maand te verlengen! Goed zo altijd doen. Zo'n kans krijg je niet snel weer en Groningen blijft wel. Geniet veel van elkaar straks als Oscar er is!!!!

  • 20 December 2005 - 12:05

    Maaikuh:

    Oeeeh Myrte, 'jij gaat ook echt niet naar Zambia, maar naar Groningen' streng hoor! Maar ik ben het wel met Oscar eens ;) Heel veel plezier samen deze weken en alvast een fijne kerst en oud en nieuw!!
    Dikke kus

  • 20 December 2005 - 17:35

    Editha:

    ha Myrte,
    Gerrit en ik hebben Oscar vanmiddag naar het station gebracht, hij is onderweg!
    Ik wens jullie een heerlijke ontmoeting en een hele fijne tijd! Liefs van Editha

  • 23 December 2005 - 10:50

    Keshia:

    heeej lieve liev myrte!!! Wat leuk om weer eens te lezen hoe het je daar allemaal afgaat. IK moet zeggen dat ik hier in kaapstad ee nheel wat minder nobel leven lijd.. We zitten momenteel in een villa met zwembad aan de voet van de tafelberg en zijn alleen maar een beetje cultuur aan het snuiven en leuke dingen aan het doen. Erg goed toeven zo. Maarrr kan je niet even langs kaapstad wippen als je in Zambia zit? Lijkt me heeel fijn! Iig heeel veel plz met os en gelukkig nieuw jaar en dat soort dingen. Ik mis je!!! heel veel kusjes

  • 24 December 2005 - 07:15

    M&O:

    jambo,
    hier alles nzuri (zoek maar op wat het betekent..)!!
    We gaan over 2 uur met de boot naar Zanzibar en het is hier 's ochtends om 10 uur al 35 graden..Myrte moet heel erg wennen aan het tourist zijn, in plaats van elke dag maispap en bonen gaan we nu 2 keer per dag uit eten. Hier heeft Oscar echter helemaal geen problemen mee. Dar Es Salaam is een erg hectische stad, maar inmiddels lopen we er meer op ons gemak rond. We hebben ook een aantal keren met de dalla dalla gereisd (hele kleine busjes die echt pas vol zitten als de mensen gebogen moeten staan en er bijna uit vallen). Dat was echt heel tof. De eerste keren gingen we nog met de taxi, vooral 's avonds. Maar we durven het inmiddels aan om lopend in het donker door kleine gevaarlijke steegjes te wandelen..maar die zijn dus ongevaarlijk (moet ik er van Myrte bijschrijven).
    Nu ik even aan het woord. Voor mij is het feit dat Oscar hier is zo onvoorstelbaar en onwerkelijk dat ik er gister, na twee dagen, behoorlijk van streek van was. Het lijkt wel alsof ik twee verschillende levens heb die zich nu ineens met elkaar mengen. Daarnaast leid ik nu weer heel even een 'westers' leven en dit brengt me ook behoorlijk in verwarring.
    Nu ben ik inmiddels al weer behoorlijk gewend, hebben we het heel erg naar onze zin en ik moet er niet aan denken dat hij over ander halve week alweer weg gaat! (o:ik ook niet!)

    goed, we gaan nu. We laten waarschijnlijk nog wel iets horen vanaf zanzibar.

  • 24 December 2005 - 14:45

    Louis En Jelle:

    Lieve Myrte,

    fijne Kerstdagen en een gezellige tijd met Oscar!
    Ook de beste wensen voor een voorspoedig en gezond 2006. Hopelijk is ce jeugdconferentie goed verlopen en kun je even uitblazen van alle drukte.
    Heel veel liefs, Louis en Jelle

  • 26 December 2005 - 19:48

    Anita En Eva:

    Lieve Mytre en Oscar,
    Wij hebben net het eten op. Rollade van Gerrit met aardappeltjes. Sla en stoofpeertjes van Editha. Wij hadden de wijn mee genomen. En Simon heeft twee taarten gebakken. Als toetjes. De chocolade taart smaakte een beetje te veel naar bitterkoekjes. Maar verder was het heel gezellig. Paulien is aan het afwassen. Zometeen koffie. En dan is 2e kerstdag ook weer voorbij. Veel groetjes van Anita en Eva.

  • 26 December 2005 - 19:56

    Gerrit:

    Dag lieve kinderen
    Jullie zijn nu op `Zanzibar? Geniet van alles daar. Volgende week weer lekker aan het werk toch?!
    Wees voorzichtig.Ik wacht op jullie. Laat even wat van je horen,lezen.
    liefs van Gerrit

  • 26 December 2005 - 20:08

    Paulien:

    hallo laiverds, leuk he de hele familie met kerst. Zijn jullie al op Zanzibar gearriveerd? jullie zon en palmbomen, en wij een witte kerst!. hoop dat jullie het heel leuk hebben!! tot later en dikke kus voor allebei Paulien

  • 26 December 2005 - 20:13

    Oma Boukje:

    lieve oscar en myrte,
    ik wens jullie fijne dagen en tot ziens ,
    groeten van oma Boukje

  • 26 December 2005 - 20:16

    Oma Aukje:

    Allebei hartelijke groeten van oma Aukje. Het is hier heel gezellig en we hebben jullie gemist.

  • 26 December 2005 - 20:25

    Grote O:

    Ik ben jaloers op jullie. Lekker 35 graden, hier ongeveer 0. Hebben jullie nog iets van het slavenverleden gezien op Zanzibar? Veel plezier daar, en Oscar tot 05-01-06. Groetjes Os.

  • 26 December 2005 - 20:34

    Editha:

    en nu zitten we aan een (peach)borreltje, het sneeuwt hier, ik ben benieuwd wat jullie nu doen op Zanzibar, lekker eten aan het strand? ik heb vanochtend nog geprobeerd Myrte's 06 te bellen maar lukte niet. ik hoop dat jullie daar heel veel genieten van alles en elkaar en geef jullie een dikke kus,
    Editha

  • 26 December 2005 - 20:45

    Simon:

    Ha Os en Myrthe
    fijne kerstdagen!
    Geniet van elkaar! (hmmhmmmmm hehe)

    Groet Simon

  • 28 December 2005 - 12:32

    M&O:

    Beste familie van Oscar,
    wij zitten nu inderdaad op zanzibar en dat is kortweg gewoon een paradijs!
    We verblijven bij mama Kalingi, een belgische vrouw die samen met haar rastaman Makame een klein 'bungalow parkje' heeft, en hebben het daar reuze naar onze zin!!
    Inmiddels zijn er ook 4 vlaamse vrinden gearriveerd van kalingi, en daar kunnen we het ook best aardig mee vinden. Gisteren ,bijvoorbeeld, hebben we nog met de hele groep chinees gehaald!!!net als thuis!
    Ook gisteren, hebben we op de vespa (jaja, zo'n echt italiaans brommertje) het eiland over gecrossed en ookal slingerden we soms wel een beetje en moesten we nog bijna de gevangenis in vanwege onze valse rijbevoegdheid, was het geweldig! Net Che en zijn vriend in the motor cycle diaries (zeker toen os naast zijn helmpje ook zijn zonnebril had opgezet!)
    O: Ik zweet me echt de hele dag de pleuris, mijn hoofd is de hele dag zo'n beetje nat van het zweet. Misschien gaan we nog naar een gevangenis eiland alhoewel dat erg duur is. We zijn erg benieuwd naar hoe ze hier oudjaar vieren, zonet in het museum van Zanzibar zagen we dat ze hier traditioneel een vuur maken van palmboombladeren, maar hoe het ook zij, het wordt iniedergeval erg surrealistisch.
    We gaan nu weer de zon in. Heel veel liefs en Hakuna matata!

  • 30 December 2005 - 19:41

    Tjkars@xs4all.nl:

    Dag Myrte (en dus ook )Oscar,

    Even een bericht uit Groningen van je oom en je tante Trinette. We horen en lezen regelmatig dat het goed met je gaat en dat doet ons deugd. Ook je ouders en sukkel Dorus hebben het erg naar hun zin in Spanje. Het geluk kan dus niet op daar in Afrika en in Spanje. Houden zo familie Bakker-Kars.
    Uiteraard wensen we jou en Oscar een heel plezierige oud en nieuw viering toe en een zeer voorspoedig 2006.
    Het is op dit moment winters in Holland. Vandaag, vrijdag de 30ste december, is er door de bestuurders een slecht weer alarm afgegeven. Er komen namelijk sneeuw- en ijzelstormen richting Nederland en die bereiken ons vanavond in Groningen. Treinen en bussen zijn uitgevallen en het was vanavond bijna uitgestorven in de binnenstad van Groningen.
    Morgen maken we ons dus op voor de jaarwisseling. Ik heb nog allerlei dingen te doen, ik heb het erg druk, maar omstreeks een uur of vijf gaan we (Trinette ook) naar de Kale Jonker (die kent je vader ook wel Oscar) om met vrienden en kennissen in de vooravond het nieuwe jaar (gratis) in te drinken. Wat jammer dat jij er niet bij bent Oscar... Sukkel! Maar we zullen op jullie heil en zegen een proost uitbrengen. Ga daar maar van uit.
    Trinette en ik zijn enkele dagen vóór kerstmis eerst naar Rotterdam geweest, waar we in de Kunsthal een expositie over Charley Chaplin hebben bekeken met heel veel leuke filmpjes.
    Vervolgens zijn we doorgereisd naar Gent waar we drie nachten in een klein hotelletje (met heel kleine bedjes) midden in de binnenstad hebben doorgebracht.
    We hebben de stad, die we al wel kenden, nu eens goed bekeken en we zijn in de grootste kerk en in een museum voor moderne kunst geweest. De volgende dag zijn we naar Ieper gegaan, ook in België, waar in de Eerste Wereldoorlog een geweldige strijd tussen de Duitsers en de Geallieerden is geleverd. Op de heel lange zolder van de Lakenhal hebben we een toch wel indrukwekkende expositie gezien over al het leed dat een oorlog teweeg brengt. Het was de waanzin ten top. Op eerste kerstdag zijn we naar Groningen teruggereden en hebben we met onze dierbare vriend Pieter Bakker (waar je moeder zo gek op is) gegeten en monopoly gespeeld. Het was heel gezellig. Op tweede kerstdag hebben we dertien vrienden en bekenden in de Padang Bar het kerstdiner genuttigd en - je raadt het al - het was heel genoeglijk.
    In het nieuwe jaar, hopelijk al eind januari begint de verbouwing van de benedenverdieping aan de Regentessestraat en daar hebben we veel tijd en energie in gestoken. We zijn bijzonder benieuwd hoe het uiteindelijke resultaat zal worden.
    En voor de rest pakken we gewoon weer de alledaagse draad van het leven weer op en als ik daaraan denk word ik even (weer) niet goed. Maar we zetten ons daar wel weer overheen. Zo gaat dat dan.
    Myrte (en Oscar) het gaat jullie goed. En ik heb nog één vraag aan je Myrte, wil je een heel leuke en zeer giftige slang voor me meenemen. Ik heb van je ouders gehoord dat die er zijn. Dus vergeet me niet.
    De hartelijke groeten en het gaat jullie goed, Trinette en Tjakko.
    p.s. Ik ga onmiddellijk even onder mijn bed liggen of daar nog een serpent ligt......

  • 31 December 2005 - 15:29

    Ronald, Johanna & Sterretje!:

    Lieve Myrte
    We weten niet hoe we je anders kunnen bereiken, dus vandaar maar even zo: "Wij krijgen een baby!"De werktitel is sterretjes! Hij/zij zal het licht zien op 14 juli. Dan ben jij al terug en kan je direct de kleine bewonder, is dat niet leuk! Ik ben nu moe, ga even slapen, lees later je berichtje nog even. Dikke kus van ons. p.s. het tweede weekend van febr gaan we naar je ouders en Dorus

  • 01 Januari 2006 - 21:57

    Anita (en Oscar):

    hallo M&O, nu we weten dat jullie op Z ook dit dagboek lezen, weer even een reactie, nu uit Heemstede en in het nieuwe jaar. Was het leuk om het daar te vieren?
    Ik weet niet of jullie er al voor in de stemming zijn, maar hier even ter confirmatie de afspraken over het ophalen van O door O van Schiphol: Kleine O belt ons als hij is geland (023 5292598). Grote O zal dan A's mobieltje meenemen en dan moet het goedkomen. tel: 06 23736389.
    Maar goed, zo ver is het nog niet ... Nog heel veel plezier daar. Groetjes, Anita (ook namens Oscar)

  • 04 Januari 2006 - 23:00

    Sterre:

    Heej M&O! WAt een geweldige avonturen maken jullie mee. echt ik verveel me tegenwoordig neit meer op internet, alle verhalen van examenjaar 2005 over de hele wereld is enorm gaaf om te lezen!Maar wij hebben het ook niet slecht hoor, de studie loopt wel goed, op kamers is heel tof en crijn en ik zijn net terug van de canarische eilanden, waar het 23graden was!Jaja ook wij hebben lekker van de afrikaanse (qua breedtegraad dan) zon genoten!Heel veel groetjes en plezier en xxx sterre (en ook namens crijn)

  • 05 Januari 2006 - 13:05

    Marijke Tjepkema:

    lieve myrte,
    wat maak je toch geweldige dingen mee!
    ik wil je nog even een HEEL VOORSPOEDIG 2006 toewensen!!
    Met veel liefs en hartelijke groeten, enik blijf je volgen!
    marijke

  • 06 Januari 2006 - 08:39

    Myrte!!!:

    Ok, even een boodschap die ik al heel lang wil plaatsen maar die ik steeds ben vergeten:
    Hermie en Bob: ontzettend bedankt voor de leuke pakjes die jullie aan Oscar hebben mee gegeven! Vooral de foto van mijn moeder en Wieteke vind ik geweldig en die zal ik in Iringa naast mijn bed zetten!
    Er is een mooie, echt Afrikaanse kaart naar jullie onderweg!
    Ik ben nu nog in Dar es Salaam, over twee uur ga ik met de bus terug naar Iringa. Heel veel liefs, Myrte

  • 06 Januari 2006 - 08:59

    Myrte!!:

    Tweede dringende bericht voor Johanna en Ronald: van harte gefeliciteerd! Ik wist niet wat ik hoorde en ik ben verschrikkelijk blij! Wat geweldig! Helemaal leuk dat zij/hij geboren bijna geboren wordt als ik terug kom!
    Geweldig! Heel veel liefs en heel veel geluk gewenst de komende tijd, Myrte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrte
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 83277

Voorgaande reizen:

12 September 2005 - 30 Juni 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: